Wednesday, August 29, 2012

::workaholics VS workahotak dia::

Assalamualaikum dan Salam Lebaran

Masih dalam mood beraye tapi blogpost title macam maroh bebenor. GRRRR.

"Memmmeee ahh" memmeeyy kawe tgh maroh. Kawe maroh sebab demo wat x reti baso. Bilo kawe maroh kawe kecek klate mugo ore klate kea debe2 keno katok tok lut. Haa. Demo jange cari pasal nga kawe.

::Zombie Mode On::

Sevenarnye td pagi ade issue hot mase toolbox talk. Sefanjang aku keje sini ade banyak dugaan telah aku lalui yang sgt mencavar kesavaranan (kesabaran) aku. Tapi vile kekaliberan aku diperkotak-kotakkan maka aku jadi kuntilanak sedut mate org yg marah2 aku pas sedut mate sedut otak sedut darah sedut sume baru puas hati aku. Har Har Har.

::Kuntilanak Mode On::

Tapi issue kali ni memang buat aku marah sampai terkentut2 setempat selama beberapa minit sehingga En Manan aku punye assistant manager mengeluarkan serbuk api dari mulut beliau umpama naga dalam cite Merlin.

::Naga Mode On::

Aku baru je kehilangan Manager maka beban kerja semuanya bertambun di atas kepala En Manan dan staf2 beliau yang sgt workaholics ni sampai hari raye ke 3 dah ade yg masuk keje call aku pagi buta disaat aku masih di atas katil empuk bertemankan Jack si Kucing Oren. Aku sgt menghargai semangat kerja yang ditunjukkan di saat umat Islam laen masih meraikan hari kemenangan ade yang dah sanggup datang keje utk support company dan mengurangkan beban company sebanyak RM 387,312.78 an exact figure sebab aku copy from my presentation slide utk management yang xtahu langsung nak menghargai pengorbanan org.
 
::Workaholics Mode On::
 
Entah la weh. Nak cite pon xbest sebab cukup bulan masuk gaji aku amek jugak wat makan. Tapi betul aku nak cakap yang management kat cni sgt aku x berkenan. Mcm harem. Mase nak mintak tolong dia tau slow talk nak suh kite selamatkan tengkuk dia. Bile keje dah siap selambe ckp projek haram sebab documentation xde walaupun keje siap. Itu je la yg mampu cite tp bekerja dengan management bodoh+bengap+budaya menyalahkan org laen mmg sgt menyusahkan hidup dan melarakan jiwa. Gaji toksah cite la keje terjelir2 lidah mcm Rottweiler gigit org ngap ngap pon belom tentu bole make ends meet.

::Workahotaks Mode On::

Maka di pagi 12 Syawal 1433 sempena kemerdekaan esok aku x pegi taisho aku xpegi toolbox talk aku malas wat keje langsung hari ni. Aku tahu kerja memang ade halangannye tersendiri dan manusia memang x penah bersyukur. Tapi untuk sesuatu yang terlalu bodoh seperti ini rasanye tidak perlulah berlaku di dalam company yg gah ini. Aku cuba bertahan seberapa lame yg aku mampu. Tetapi contingency plan akan bermula hari ini.

Yang penting hari ni memang aku xnak keje lantak lah aku nak makan gaji buta ke ape ke yang org laen makan gaji bute ape ade kesah?

Salam.
 
 

No comments:

Post a Comment